יום שני, 7 בנובמבר 2011

ORIENT Cal. 469 40th Anniversary


והפעם פוסט ראשון על ORIENT

חברת ORIENT היא חברה יפנית, שלמיטב הבנתי היא בבבעלות של SEIKO.
עכשיו ORIENT תמיד היו הילד המוזר והקצת משוגע של תעשיית השעונים היפנית.
השעונים שלהם תמיד היתה להם קריצהף או צבע מיוחד, או מנגנון שונה.
חברה שאו שאוהבים אותה או שלא.


עכשיו, אתם בוודאי שואלים למה הוא מטריד אותי השעון הזה.
אז כך.
מדובר בלא אחר מאשר ה Cal. 469 40th Anniversary.
שזה אומר שזאת מהדורה מוגבלת של 1000 לשחור ו 2000 יחידות לכסוף.
האמת שהשעון הזה כל כך מוצא חן בעיני, ואני אסביר למה.

אתם זוכרים שבזמנו כתבתי על ה LEGEND של LONGINES והסברתי איך יש לי חיבה גדולה לINNER ROTAING BEZEL  שזה לוח פנימי שמציג את זמן הצלילה.
בנוסף לשעון יש יום ותאריך שאני מאוד אוהב. אומנם הם שחור על רקע לבן, ולא הפוך, אבל זה נסלח.
כמוכן הרצועה היא חזרה לרצועות של שנות השבעים.


בעצם כל השעון הוא חזרה מאוד מדויקת לשנות השבעים, כולל המחוגים, הצורה של המסגרת של השעון, והגב של השעון שהוא בצורת "כרית" שהייתה מאוד מקובלת בזמנו (ושהיא גם נוחה מאוד).

ואם כבר מדברים על הגב של השעון, כאן ממתינה לי הפתעה נעימה

מה שכתוב זה:
קליבר 469 - 40 שנה - מאז 1971

קוראי בוודאי זוכרים שכל החיבה לשעונים התחילה בגלל יום ההולדת ה 40 שלי, ובהתאם גם אני יליד 1971, בדיוק כמו המנגנון 469.

מה שהופך את השעון הזה למושלם בתור מתנת יום הולדת (עבורי).
מה גם שהמחיר שלו סביר מאוד למהדורה מוגבלת, רק קצת פחות מ 500$.

רק מה, ORIENT שיחזרו את הכל ושיפרו מעט, וחלק מהשיפורים הוא הגדלת השעון למידות שכיום כלכך ואפנתיות, 45 מ"מ.
והרי אתם בוודאי זוכרים שאמרתי שמה שאני בעיקר אהבתי ב LONGINES זה שהם לא הגדילו את השעון, והשאירו אותו 42 מ"מ.
הסיבה היא שיש לי יד קטנה וכל שעון מעבר ל 42 מ"מ נראה עלי ענקי.
אז מה עושים?!?

מסתבר שהשעון מושלם, זאת רק היד שלי שקצת קטנה. :-(


אז תגיבו לי.

אלעד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה